Followers

Sunday, July 28, 2013

kuala kedah kami berbuka.

sabtu.
26.7.2013.
berbuka puasa bersama classmate.
telah di rancang seminggu yang lalu.

kamil. ketua kelas aku. dah seting nak ajak buka sama. aku tak de hal. yang ada hal dekat classmate yang lain yang tak join. tapi sibuk kata mahal lah. jauh lah. tak berbaloi lah.
woi sundal. bukan senang tau nak berkumpul makan sama sama macam ni.
dengan awek boleh pulak makan jauh jauh. mahal mahal. tapi dengan member? so cibai.
pergi lah mati. yang nak follow. bayar. tak nak follow dah boleh senyap.
kenapa aku join buka puasa ni?
first 
aku fikir ni last kita berbuka puasa sama sama. lepas ni dah tak de dah nak macam ni. 
jalan sama sama. lepak sama sama. berbuka sama sama. balik sama sama.
dah tak kot lepas ni.
second
aku fikir aku tak pernah jejak kuala kedah. so apa salahnya aku korban sikit duit nak berjalan dekat tempat orang. kalau tak di ajak. confirm aku tak berjalan.
third
aku fikir dah lama aku tak makan seafood. apa salahnya sekali sekala makan mahal sikit kan.
duit boleh dicari. nikmat makan dengan kawan kawan ingat senang ke nak cari?

lupakan pasal classmate yang tak join tu.

ok. mula mula kamil sembang nak gerak 4.30ptg.
aku tengok jam dekat laptop 4.40ptg.
dah nampak dekat situ.
janji melayu.
biasalah. aku pon macam tu.
set pukul 5.00 tunggu dekat shell mahsuri.
pukul lima aku baru nak bangun pergi capai tuala.
dapat call.
"ye,aku nak gerak lah ni. on the way. on the way."
padahal baru keluar bilik air.
dah siap siap.gerak shell.
ingat aku orang last.
rupanya ada lagi. ok member member tak da hal nak tunggu.
dah complete baru gerak.
lalu ikut kawasan kampung.
yang aku tertarik menara alor star still nampak walaupun aku dekat tengah tengah sawah.
nampak 10kilometer jauh tu. tapi still nampak.
interesting about sawah padi.
dengan sawah tengah hijau. pergh. ambil gambar confirm smart.
pakkal gua tak de DSLR. 

dah sampai. tengok jam baru pukul 6.00ptg. waktu buka 7 lebih.
kamil ajak lepak tepi laut. laut lah kot. aku tak tahu nak cakap sama ada laut,muara, teluk atau tanjung.


dengan bermodalkan spec hitam yang aku rembat dari akmal. teruskan perjalanan ke tepi laut.
orang lain pakai helmet. aku pakai cap je. dengan side mirror tak de. bedal jalan orang.
ni lah budak johor. teruk sangat dah ni. g mati.

sesampainya di tempat lepak. aku tengok bot nelayan yang boleh dikatakan bot pukat lah.
yang besar bapak jugak lah.
dekat kampung aku tak de bot yang macam ni


nampak yang parking tu. besar kot. kalau dekat kampung aku. bot yang kecik kecik je.
alah,bot nelayan je.

ok turn on your DSLR ajib.
berdiri dan..


our classmate. tapi ni tak cukup sebab yang lain bersepah.maklum lah. jauh dari mak ayah.


acah acah je ajib. kabaed tak masuk dalam tu. nak bakar.
sama macam nak hisap rokok. tapi lighter tak de.


uplaod picture ni sebab nak bagi tahu yang aku balik pakai helmet.
nampak. aku berhemah bukan?
dah puas lepak. patah balik restoran tu. tunggu azan maghrib.


dah tak nampak matahari kan? ok. mulakan dengan bismillah.


dan tiada siapa yang peduli akan DSLR ni. semua mengah.
dan rokok sebagai pencuci mulut. 

dah kenyang dan bergerak ke surau.
kemudian ke parking motor untuk pulang.


ok bergerak pulang.
paling menyakai bila aizat mengarok bawak motor.
padahal kriss je pun. jalan kampung nak berembat. tak sesuai.
jalan punya jalan. 
lepas anak bukit.
semua terus speed.
kamil dari dulu tak puas hati dengan motor aku. muahaha.
buat lah laju mana motor kau mil. selagi aku boleh tonjol rapat.
jangan hentikan pembikinan motor kau.

tak sedar dah sampai kepala batas.
slow kan motor dan menunggang dengan cermat.
tak tahu tadi macam sial atas motor.

dan akhir sekali pulang ke rumah masing masing.


apa yang aku nak bagitahu.
cipta lah kenangan tu sendiri dengan semua orang.
ia akan menjadi kenangan yang indah.

duit boleh di cari. tapi kenangan. tak semua orang dapat.
ok. blah.







No comments:

Post a Comment