Followers

Monday, June 18, 2012

sahabat



hakikat sebenar itu adalah kenyataan.
harapan seolah-olah angin lalu itu adalah palsu.
hikayat yang indah itu bakal tinggal kenangan.

aku lebih selesa dengan cara ini.
cukup ada kawan yang selalu dengan aku.
saat sedih,pedih,gembira,suka,hampa,kecewa.

Allah kurniakan aku sahabat.
terima kasih Allah.

saat aku sedih.kau yang temani aku.
saat aku gembira.kau yang berada disisi aku.
sepintas lalu kau sentiasa ada bersama aku.

dahulunya datang.dia pergi.
dahulunya sayang.ia mati.
dahulunya rindu.tinggal berlalu.

sahabat.
dahulunya datang.tak pernah lari.
dahulunya sayang.kekal hari ini.
dahulunya rindu.rindu bertalu.

menangis.kami hentikan.
ketawa.kami riangkan.
bersama.kami rangcangkan.

ketika disisi.

perlu menonton wajahnya.akan hilang rindu sekala.

gembira.suka.ketawa.itu satu.
SAHABAT.

aku tiada kekasih.
tapi aku ada mereka
mereka tempat aku berkasih.

2 comments: