Followers

Monday, May 14, 2012

kau yang pertama..

sabtu..
aku kua ngan kau..
dulu aku dah janji nak kua ngan kau..
so aku tunai kan..

kol4.40 aku kua umah..g isi minyak kat blakang..baru on g jusco..
smpai dalam kol 5.05..kau blom kua keje lagi..
kau settel..aku gerak naik atas..
mase jumpe..mcm xde pape..alah..kawan je kan..

aku tak tau nape aku tak byak cakap ngan kau..
padahal aku kan kepoci..aku tak pike pape time tu..mind set pike nak tgok mvie..
bkan nak manje2 dalam tu..

mase tgok muvie..
aku pegang pipi kau,,aku tatap mate kau,,aku pegang tangan kau kuat2,,aku cium dahi kau..
sumpah..aku rindukan kau sangat2..berape lame kite tak jumpe..
kau pegang tangan aku erat2..kau cium tangan aku..kau pelok lengan aku..kau hadap muke aku..
dah lame kau tak macam nie ngan aku..

balik aku jalan tak seiring ngan kau sebab..aku tak sesuai jalan sebelah kau..kau makin cantik..
aku makin sakai..xpelah..mybe kau malu jalan seblah aku kan..

helmet aku pakaikan..yelah..orang jarang pakai helmet..
biase naik kete..orang kaye..
aku nie ape ade..moto burok je..tak mampu..tak kaye..

mase atas moto..
kau pelok aku kuat2..kau letak dagu kau kat bahu aku..
aku tak tau..nape bende nie jadik..kau buat aku makin sayang kau..
kau buat aku makin takut hilang kau..

g makan kat mama jap..
kau nak ciken cop..aku oder nsik lmak aym je..
kau amek kentang..kau suapkan kat mulut aku..kau tenong mate aku..
kau hadap muke aku..
bile aku tengok kau makan..aku rase dah kenyang..aku tak tau nape..
kau makan sikit je..sebab kau demam..xpelah..biar aku habis kan..
tapi tak abes jugak..
mase aku nga makan..kau amek gamba aku..kau simpan gambar aku..
mase aku g baya..kau tengok gambar aku dalam phone..aku tak kesah..sebab aku yakin..aku tak de letak gamba orang lain selain kawan aku,,family aku..

tapi kau..bile aku nak tengok phone kau..kau tak bagi..ok lah..kau tak nak bagi..
mesti ade sebab kan nape kau tak nak bagi..maybe kau still simpan gamba orang lain kan..
kau tak nak aku tau..tak pe..kite nie kawan je kan..

time balik..aku hanta kau..kau still pelok aku..dagu kau still kat bahu aku..
kau turun dari moto..macam tak de pape blaku kan..kau amek ckencop yang ibu nak..pastu kau bla gitu je..
so k lah..watpe nak tggu aku gerak kan..aku bukan bf kau,bkn suami kau,bkan mate hati kau..aku just kawan kau je..
mmg patutpon kau bla camtu je..

bile aku dah smpai uma..aku dah mndi..
bile aku baring..rase sayang tu makin kuat..makin rindu..
ape yang aku buat..fikiran aku terus pade kau..
aku baring..aku asek teringatkan kau..
ape yang aku ngan kau buat tadi..terus keluar kat otak aku..
aku tak tau..kite cume kawan..
tapi nape sampai sayang kau macam kau dah jdik isteri aku??
kenape ha??kenape!!
sial la!!
aku tau kau demam..lpas kau mandi..kau tido..aku tak nak ganggu kau..ok..

sumpah doe..aku takut hilang kau..aku takut kau bukan milik aku..aku takut kau still sayang orang lain..
aku takut hari yang kite lalu same2..sie2..aku takut kecewe ngan kau..aku takut untuk jadik milik kau..
n aku takut kau hancurkan harapan aku..

kau sorang je yang mampu bukak pintu hati aku untuk seorang perempuan..
dulu kau yang tutup..smpai aku susah nak terime perempuan lain dalam hati aku..
skarang kau bukak semula pintu hati aku..smpaikan semue aku buat..tak kene..

aku sayang kau sangat,,tapi aku takut..
takut tak mampu nak jage kau..takut main kan prasaan kau..
dulu kau dah jumpe yang lebih hebat dari aku..
die ade segalenye..
aku tak hebat macam die..mampu bagi kemewahan,kesenangan..
aku bukan anak orang kaye..aku bukan anak orang berade..

kalau kau sayang orang lain selain aku..kau pergilah..
sebab aku belum tentu boleyh buat kau bahagie..hidup senang..
sebab aku tak mampu macam orang lain..
sebab kau penah jumpe yang lagi baik dari aku..
sebab aku tau..sayang kau pada aku dah hilang..tak macam dulu yang setia..

aku bukan siapa-siapa pade kau..aku cuma anak penjaga paking..
menumpang teduh di teratak buruk..
aku tak sesuai..aku tak de rupe..kau cantik bergaye..

dulu aku penah cakap..aku tak kan berhenti sayang kat kau..
dan hari ini aku dah buktikan yang aku takkan berhenti sayang kat kau..

air mata aku hanya keluar untuk perempuan bergelar ibu..
tapi hari nie air mata aku boleyh mengalir sebab perempuan bernama NAZIHAH..

biar sakit aku yang rase..asalkan kau bahagie..
aku pilih derita..

No comments:

Post a Comment