Followers

Wednesday, August 29, 2012

aku akan pergi.

luas langit.luas jua angkasanya.
sujud dikala fikiran melayang.
menadah tangan dikala teringatkannya.

sedang aku belajar untuk
menerima hakikat
yang aku bukan terbaik.

melangkah setapak untuk pergi.
melangkah layu tika berlalu.
aku gagah kan hati.

diam aku.
sebenarnya rindu.
baring aku  termimpi kamu.
pandang aku.
 aku melihat telatah mu
kau bukan dalam pegangan ku.
diam seribu bahasa.
itu yang termampu.

air mata mengalir disaat luluh kecewa.
aku di sisi.
merangkap kenangan indah.
aku disisi.
memandu dikala malam menghitam.
aku disisi.
itu kenangan terindah.
sememangnya paling indah.

hari ini ia berlari laju.
sedang lupa akan kehadiran lalu.
aku redha.aku pergi.aku bukan yang terbaik lagi.

pengganti.
kau disisinya kini.
kau perlu ada di pelusuk waktu
bersamanya.
menangis bersama.ketawa bersama.
susah bersama.senang juga akan tetap bersama.
kelak aku kan tiada.

pergilah mendakap cita mu.
pergilah mencari teman mati mu.
pergilah mencari kesenangan mu.
dan
kembalilah pada ku andai airmata mu mengalir lagi.
aku tetap akan disisi.

ASSALAMUALAIKUM..



No comments:

Post a Comment